Nytt år, nytt jobb...

Så har det blivit ett nytt år, det var iofs ett tag sen men jag har inte varit så aktiv. Mycket har hänt...det företag jag jobbade på lades ner i Sverige och alla 120 personer blev uppsagda. Lite sorgligt då jag har svårt att tro att jag någonsin kommer trivas så bra på ett jobb.

Mitt nya jobb är inte helt fel det heller! Det är en annan distributör i IT branschen som dessutom varit en av mina största kunder så jag kände till dem bra innan! Jag och tre personer till från GNT (mitt gamla jobb) ska öppna upp ett säljkontor åt mitt nya jobb, Captech, i Stockholm. Det är ett Göteborgsföretag som är en mer fokuserad dist. Ett riktigt härligt gäng, dessutom kommer min chef på GNT fortsatt vara min chef!
smileys

Han är världens bästaste chef! Än så länge har vi bara jobbat hemifrån, men från och med imorgon hoppas vi få tillgång till en lokal i samma hus vi ska hyra vårt kontor (i Stinsen). Det kontor vi antagligen kommer ta är på 330 kvm (för det behövs för fyra personer *s*) och är fräscht som det är nu. Ljusa väggar med ljust limegröna fondväggar. Det är ett företag som gått i konkurs som suttit där och vi får antagligen köpa ut deras 6 månader gammla möbler, och de är jätte fräscha. Vita höj- och sänkbara skrivbord bl.a. Sen får jag vara med att bestämma hur vi ska ha det för övrigt på kontoret! Kul att få vara med från början måste jag säga!

Nu ska vi bara se till att vi gör något bra av detta, se till att få lite publicitet, så man verkligen gör sig ett namn i branschen för framtiden! Jag vill nämligen nå någonstans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0