Flytt till Paradiset???

Låter nog mycket härligare än vad det egentligen är...

Jag har lyckats att betala min hyra för sent 4 ggr detta år. Två av dessa har min värd fått pengarna den 2:a, en gång den 3:dje och en gång, jag vet!!!, den 14:e. Den gång som de kom in den 14:e till honom var precis efter vi blivit varslade, jag var helt övertygad om att jag på förväg lagt in alla hyror för året i somras, men av någon anledning hade jag inte lagt in för november och december?!

I vilket fall som helst så gjorde detta att min puckade hyresvärd valde att ge mig en vräkning! JAG VET!!! Måste också tillägga att det står på hans fakturor att de ska betals den sista varje månda, alltså inte han tillhanda. Dessutom missköter han sina fastigheter åt det grövsta! Jag har felanmält vissa saker i flera år utan att få någon om helst respons. Bland annat skickade jag i 2006 in 5 felanmälningar per fax efter att han pratat in på min telefonsvarare att han sakande vissa uppgifter som han ville att jag skulle faxa in. Bland annat felanmälde jag att det antagligen är fuktskador i mitt badrum med stora flagor i taket, tycker ni detta är ok?



Det är färg som lossnar i mitt badrumstak! Dessutom är det mycket fler fel på lägenheten, såsom ingen el i badrummet (vilket gjort att jag har en skravsladd för lampa in i badrummet, som inte ens är jordad!), läckande kranar, sprickor i fasaden som gör att det drar i lägenheten och haft temperaturer ner mot 14 grader inne på vintern!!! Ja ja...jag har ett pågående ärende hos hyresgästföreningen nu i alla fall...tur man var med där!

Det som gör mig lite extra arg är att jag varit en exemplarisk hyresgäst, aldrig klagat på npgot fast jag haft mer än rätt till det. Byter alltid glödlampor i porten och ser till att det ser snyggt och rent ut även i porten, källaren och tvättstugan. Då andra grannar klagat och samlat in namnlistor för att få han tvångsförvaltad då han missköter våra fastigheter har jag alltid ställt upp för honom, är detta tacken man får?

Så, Paradiset då? Jo, det är det naturresarvatet heter där jag har mitt landställe. Det ligger också i Stockholm, i Huddinge/Haninge. I Paradiset resarvat ligger även Hanveden som är ett gammalt skogsområde med lååång historia där bland annat Tornberget ligger. Tornberget var för massa år sen en av det nuvarnade Stockholms få platser som inte låg under havet. Lite kul...vill ni veta mer så klicka på namnen så kommer ni länkat in till Wikipedia om dessa platser.

Mitt landställe ligger precis vid en sjö, Ådran, och efter den sjön är äevn området uppkallat. Det är en röd liten stuga med vita knutar, som i dagsläget bara har utedass och en pytteliten varmvatten beredare. Så ska jag flytta dit (om jag blir vräkt, vilket jag ändå inte tror) så behövs en del justeringar. Ja ja, kunde ju varit värre....har ju ändå någonstans att bo...jag återkommer till mitt lilla hus framöver...fin adress har det i alla fall...Diamantstigen...det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0