25:e + lön = Shopping!

Av någon anledning bränner pengarna i fickorna på mig (som min pappa skulle säga) när jag får lön...de bara vill spenderas på något nytt. Jag är lååångt från ensam om detta syndrom, det vet jag...tror det kallas shopaholic? smileys

Men denna gången är jag faktiskt berättigad till att shoppa lite (man har alltid någon undanflykt *s*)! Jag ska ju på sommarfest på fredag och måste ha nåt somrigt på mig!

Tur att butikerna börjat fyllas på lite med sommar nyheter...men det var ändå rätt tunt. Nu var jag iofs i Stinsen på lunchen och där är inte utbudet allt för stort, dessutom finns ju bara en av varje butik i närheten. I stan kan man ju alltid springa till någon av de andra butikerna i en kedja om man hittar något som inte finns i rätt storlek.

Men men...jag hittade iaf något! Det är huvudsaken...gamla trotjänaren Gina Tricot blev räddningen, för jag varken hinner eller orkar stanna till i stan innan fredag! Så, det blev en klänning/tunika i samma modell i två olika färger. Gina är ju så billigt att man kan göra så! smileys 


Sen blev det även de ombloggade jeansen och en kjol från samma butik. Behövde även hårfärg så man är fin i håret. (Färgen Intensive Red för er som undrar.) Travade förbi Vero Moda i centrumet och såg den stickade toppen i skyltfönstret, kände att den bara måste jag ha! Allt var kalasbilligt också! Tunikorna kostade endast 149:- styck, jeansen 399:- och kjolen 99:-. Stickade toppen är från Vero Modas serie Denim (har namnet Bob Oversize Cardigan) och kostar 359,95:-, för att vara exakt!

Så, det blir alltså någon av tunikorna på sommarfesten på fredag...om jag inte i sista sekund bestämmer mig för något annat. Inte allt för ovanligt! *s*

Om det slutar med någon av tunikorna blir det ett par vita stövlar till, för det är alldeles för kallt att gå i pumps eller sandaletter...och jag kan inte ha stayups på mig till tunikan, den är på tok för kort!

Och ett par strumpbyxor kommer inte på frågan! Först och främst TAR jag bara inte på mig ett par, dessutom skulle sömmen synas på rumpan...inte snyggt... smileys

Vilken färg är det som återstår...och smycken!!! Återkommer med klar outfit vid senare tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0