Sony Vaio!

Imorgon måste jag komma ihåg att boka möte med en av Sonys härliga utesäljare, Andreas. Killen har grym koll på Sony Vaios...men så är det också det han är säljare för!

Vi 3 säljare i vårt team ska få en liten dragning på deras nya line-up (modeller) så vi vet vad vi säljer. Är faktiskt insatt i deras tidigare line-up sen i våras, line-ups kommer generellt vår och höst (som kläder), tom ner på specifikations nivå, dvs. vad de har för innehåll så som processor, storlek på hårddisk, RAM minne mm. Ska bli riktigt kul! Det är ju sjukt snygga datorer, dessutom (för eller nackdel?) så är de fullmatade med mjukvara (olika programvaror) som tex Photoshop Elements (hemverisionen, finns även i Adobes CS verisioner som har mer funktioner). Mycket installerad mjukvara tar kraft från datorns minne vilket kan påverka hur fort den jobbar med tex internet, att öppna program och mer.

De har en modell som heter CR41 (idigare C31 och innan det CR21) som finns i 4 olika fäger. Blå/Vit/Rosa/Röd. Den röda har haft tyngre spec (specifikation) med större hårddisk och en bättre processor (det som styr datorns handingar) bland annat. Därav även ett lite högre pris än de andra färgerna. Den kommer nu ersättas av deras CS serie. Den rosa CR41:an är himla snygg!



Så här ser CS11 i rosa ut:



Lite mer rosa och lite rundare...jag har ju själv en rosa laptop. När jag köpte min LG var det den första jag visste fanns i rosa, är väldigt nöjd med den, men gillar den rosa på Sony mer då den är babyrosa medan min är cerise/chockrosa. Inte för att jag på något sätt är missnöjd med min LG...men Sony är alltid Sony!!!

För övrigt kom jag just på att jag nog ska köra en kort datorskola. Har lärt mig extremt mycket om datorer och komponenter (datorns olika delar inuti) sen jag började på GNT i 2006. Inte bara att jag memorerat, jag har även förstått innebörden för det dagliga användandet. Kan nog vara bra info för många där ute inför sitt datorköp. (Säg inte dataköp - data är det som finns sparad på datorn, dvs alla information som filer mm.) Fast då ska väl tiläggas att jag kunde en hel del innan och har ett stort intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0