iPhone VS Samsung Touchwiz

Samsung har släppt en ny mobil som kallas Tochwiz, men har även beteckningen SGH-F480. Påminner otroligt mycket om iPhone med sin design och tochdisplay.
Men...den finns i rosa!!!

Men om man nu ska bortse från färgen, älskar verkligen rosa, så vad skiljer dem åt?

Iphonen är storleksmässigt större än Samsungen, men då har den även en större display än iPhonen! Samsungs är på 2,8" och iPhone på 3.5". I och med det har även iPhone större upplösning. iPhonen har ett internt minne på 8 eller 16GB och Samsungen har ett externt minne (dvs minneskort) på upp till 8GB och ett internt på 240 MB. En STOR skillna är kameran, Samsung har en kamera på hela 5 megapixlar medan iPhone bara har 2!

Däremot har iPhone en GPS, men för oss som bloggar har Samsungen en blogg funktion! Med ett enkelt tryck ska man komma åt sin blogg.

Jag har pillat och lekt lite med iPhonen, men tyvärr inte ens sett Samsungs Touchwiz...ska nog kolla med Samsung imorgon om de har någon demo på denna som man kan testa under en period...ska då även kolla om någon har kontakter på jobbet som gör att man även kan test köra iPhonen! Lyckas jag få genom det kommer en ordentlig recenssion om dessa 2!




I dagsläget har jag en Sony Ericsson w580i, rosa så klart, som jag faktiskt är väldigt nöjd med! Bra walkman mobil med roliga funktioner som stegräknare...känns väldigt tjejig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0