Asus Eee Pc

Wiiiii!!!! Den är min, vann den i en säljtävling på jobbet. Det är en sån där riktigt onödig pryl men som jag aldrig skulle köpa, men inte heller sälja den då jag fått den! Tack vare den är igång med bloggning igen!


Den är pytte-pytteliten och i skimrande pärlemo! Ingen vidare fullmatad dator direkt, har 16GB flashhårddisk dvs hårddisk på ett minneskort. Sen är det Linux som operstivsystem. Ska gå och byta till XP, men tror jag måste ha mer minne och hårddisk då, på USB sticka. Men den är perfekt att sitta och surfa på!






Men skulle jag själv köpa en mini PC hade jag lagt pengarna på en LG Netbook X110. Lite större, 10" istället för 8", men du får du fullstora tangenter, vilket faktiskt underlättar när man skriver mycket. Även fast jag har små fingrar blir det lite pillrigt. Sen har den en vanlig hårddisk på160GB och kommer med XP. Den är inte alls speciellt dyr, kommer ligga på 3995:- utan inbyggt 3G och 4995:- med. Asus Eee PC kostar under 3000:- hos Teknikmagasinet. Men som sagt, LGn är mer dator! Finns i 3 färger:



Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0